Update Ziggo september 2016

Zoals iedereen heeft kunnen zien, zijn de werkzaamheden gestart voor het aanleggen van het netwerk van Ziggo. Een aantal bewoners heeft inmiddels al een kastje in huis. De werkzaamheden worden uitgevoerd door een aannemer (VIB) in opdracht van Ziggo. Inmiddels krijgen wij veel vragen binnen over de voortgang. De vragen gaan vooral over de volgende onderwerpen.

De Veldkamp
De situatie op het park De Veldkamp is nog steeds niet helemaal duidelijk. Ons is altijd verteld dat het park wordt gezien als een “zakelijke” aansluiting waarbij de bewoners van het park zich niet individueel kunnen aanmelden. Afgelopen week kregen wij andere informatie te horen van Ziggo. Waarschijnlijk is het toch de bedoeling dat iedereen zich aan gaat melden om een aansluiting te krijgen. Mogelijk zijn dezelfde voorwaarden van toepassing die ook voor de andere bewoners van toepassing zijn. We wachten op een definitief antwoord hierover van Ziggo.

Ik wil me ook graag aanmelden
Nu de werkzaamheden zijn gestart zijn er meer mensen die ook mee willen doen. Aanmelden kan nog steeds via ons aanmeldformulier. Of u aangesloten kan worden en of dat kan onder dezelfde voorwaarden is een beetje afhankelijk van de situatie. Wij sturen uw aanmelding door en als het goed is ontvangt u hierover bericht van Ziggo.

Ik wordt niet aangesloten maar ik sta wel op de lijst
Blijkbaar is er nog steeds onduidelijkheid over wie zich nu wel of niet hadden aangemeld. Dit ondanks dat wij alle aanmeldingen correct hebben doorgegeven. Heeft u zich aangemeld en er wordt door VIB of Ziggo gezegd van niet? Stuur een email naar info@wisselsbelang.nl en wij proberen het voor u op te lossen.

Er is een kastje bij mij thuis geplaatst en wat nu?
Een aantal mensen hebben inmiddels een kastje in huis. Dit is het zogenaamde aansluitpunt (abonnee overname punt of AOP). Dat is wat VIB bij u in huis aanlegt en niet meer. De rest van de apparatuur en aansluitkabels ontvangt u als een doe-het-zelf pakket van Ziggo nadat u een abonnement heeft afgesloten. Ziggo heeft een zogenaamde installatiegarantie. Komt u er zelf niet uit dan krijgt u telefonische hulp bij de installatie of er komt een monteur bij u langs. Het afsluiten van dit abonnement gaat in principe op dezelfde manier als ieder andere klant bij Ziggo, bijvoorbeeld via de website. LET OP. Het afsluiten van een abonnement kan pas nadat er ook signaal op de kabel staat die u in huis heeft/krijgt EN nadat uw adres bekend is bij de klantenservice van Ziggo. Als u nu al contact opneemt bij de klantenservice dan is het goed mogelijk dat u als antwoord krijgt dat een aansluiting niet mogelijk is. Wij krijgen nog bericht van Ziggo vanaf wanneer er een abonnement afgesloten kan worden en hoe dit precies in zijn werk gaat.

Hoe zit het met de info dag/avond?
Veel mensen maken zich zorgen over hoe alles in huis aangesloten moet worden. Ziggo heeft toegezegd dat er een info dag/avond zou komen. Tot nu toe is hier nog niets over bekend bij ons. Mogelijk dat er helemaal geen info dag/avond meer komt. Tot dat hier meer duidelijkheid over is verwijzen we naar de website van Ziggo waar veel te vinden is over hoe alles aangesloten kan worden in huis.

Ook al is deze informatie met de nodige zorgvuldigheid samengesteld het kan zijn dat er onjuistheden in staan of dat er zaken gewijzigd gaan worden. Wij zijn daarin afhankelijk van de informatie die wij van Ziggo ontvangen.

8 antwoorden op “Update Ziggo september 2016”

  1. Hufterigheid ten top dit.
    Ik heb er geen andere woorden voor. Bleek het onderhandelen met Ziggo zo moeizaam voor onze belangenbehartigers, dat slechts een halve straat kan worden aangesloten?

    De kans op snel interne in ons deel van Wissel zijn hierdoor dus wel geminimaliseerd; immers de Ziggo is actief in dit gebied en dat stukje straat net niet binnen de wel door Ziggo aangesloten gebieden zullen voor andere kabelaars daardoor niet interessant zijn.

    Onbegrijpelijk dit. Wel mogen inschrijven om de benodigde dekking te halen, niet uitgenodigd worden voor diverse informatie bijeenkomsten. Schande!

  2. Heel begrijpelijk dat het voor u teleurstellend is dat Ziggo u niet wil aansluiten. U kunt er van uitgaan dat we als Wissels Belang ons uiterste best hebben gedaan om Ziggo zover te krijgen ook dat gedeelte aan de Ericaweg aan te sluiten. Helaas zonder succes.

  3. Uw uiterste best? Kijkende naar het kaartje uit een eerdere post zou ik toch anders concluderen. Maar ook los van die beroerde weergave van feiten(inderdaad, de straat staat er niet eens helemaal op!) lijdt mijns inziens de waardering ‘uiterste best’ aan inflatie!. En voor diegene die wel het geluk hebben aangesloten te worden en denken “kniesoor”; het gaat mij echt niet om een nuance verschil in internet snelheid. Het is mij ècht niet te doen om in 4k HD filmmateriaal naar mijn flat screen te kunnen ‘streamen’. Nee, de Nederlandse kennis Economie dringt inmiddels ook door tot het onderwijswezen. Gebruikmakend van onderwijsmateriaal dat helaas via de belabberde verbinding waartoe wij de komende jaren nog zijn veroordeeld, echt nauwelijks of zelfs gewoon niet binnengehaald kan worden.
    Maar goed. Wissels belang heeft haar uiterste best gedaan… Ik hoop dat u mij begrijpt als ik het volstrekt oneens ben met deze door u zelf toebedeelde waardering. Of beter nog: woord bij daad voegt en alsnog als één belangenvertegenwoordiger, ook voor ons, met Ziggo overeenkomt dat de rest van de straat er ook gewoon bij hoort… Want Wissel is héél wissel en niet op een halve straat na.

  4. We zijn op de hoogte van de situatie en we zijn net als u teleurgesteld dat Ziggo niet mee wil werken om deze adressen aan te sluiten. We hebben er echt van alles aan gedaan. Misschien is het beter als u zelf contact opneemt met Ziggo om te kijken of u wel iets kan bereiken.

    1. Ik zie de noodzakelijke gegevens om contact te leggen met uw contactpersoon graag per ommegaande tegemoet. U heeft mijn gegevens.

  5. Ik wil me ook graag aanmelden voor een aansluiting op de veldkamp maar heb nog niets vernomen van Ziggo ?

Laat een reactie achter op Menno Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *