Activatie Ziggo aansluiting

Van VIB hebben wij een update ontvangen over de werkzaamheden die uitgevoerd worden met betrekking tot Ziggo. De verwachting is dat in week 49 alles is opgeleverd. Het laatste deel dat nog aangesloten moet worden is fase 2A+2B en daarna fase 1A+1B.

planning-14-10-16

De volgende stap in het proces is nu het activeren van de aansluiting. We hebben hierover regelmatig vragen gesteld aan Ziggo, maar helaas is de communicatie met Ziggo niet optimaal.

Om het activatieproces soepel te laten verlopen hebben wij daarom contact gehad met een onafhankelijke officiële reseller van Ziggo die dit proces voor ons wil coördineren. Die reseller is Mark van Dooren van BestXS. Mark heeft gewerkt voor VIB en heeft veel contacten bij Ziggo. Bovendien heeft hij als reseller rechtstreeks toegang tot de systemen van Ziggo om de aansluiting te activeren. Wij hebben veel meer vertrouwen in een voorspoedig verloop als Mark dit voor ons regelt dan dat we dit verder aan Ziggo overlaten. Voor u als gebruiker zijn hieraan geen extra kosten verbonden.

Hoe gaat het nu verder?

  1. Op het moment dat u een kastje (AOP) in huis heeft of krijgt, kunt u zich inschrijven via Mark van Dooren van BestXS via het activatieformulier. Is er iets niet duidelijk, of heeft u behoefte aan een verdere persoonlijke uitleg? Neem dan contact op met Mark.
  2. U kunt kiezen uit 1 van de pakketten zoals die ook op de website van Ziggo staan vermeld www.ziggo.nl
  3. Mark zorgt voor de administratieve afhandeling van de aanvraag bij Ziggo
  4. U krijgt vervolgens een bevestiging van de aanvraag thuisgestuurd van Ziggo en daarna een doe-het-zelf installatie pakket
  5. Met dat pakket kunt u zelf uw aansluiting in gebruik nemen
  6. Lukt het u niet om alles zelf aan te sluiten dan kunt u contact op nemen met Ziggo, zij sturen dan een installatiemonteur
  7. Wilt u in huis een netwerk aan laten leggen of ander meerwerk uit laten voeren dan kunt u dat aanvragen bij Mark van Dooren, hij zorgt dan dat u van VIB netwerken of van een andere partij een vrijblijvend aanbod krijgt
  8. Voor vragen kunt u terecht bij Mark via telefoonnummer 0570 234 321 of per email wissel@bestXs.nl Eventueel kunt u ook een mailtje sturen naar info@wisselsbelang.nl voor overige vragen

Als alles volgens plan verloopt dan verwachten wij dat de eerste bewoners vanaf week 49 gebruik kunnen maken van een internetabonnement bij Ziggo en kan iedereen voor het eind van dit jaar aangesloten zijn.

Veel plezier met u nieuwe supersnelle internetaansluiting!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *